Sunday, June 3, 2018

Búcsú

El kéne köszönnöm, de mégis hogyan? Nagy beszédíró voltál, gyerekkoromban (sőt a mai napig) mindig zavarba jöttem a beszédjeidtől, jajj papi - gondoltam magamban, de mégis, mikor férjhez mentem el sem tudtam volna képzelni az esküvőnket a beszéded nélkül. Azóta is emlegetik a barátaim h hogy megrígattad őket. Szóval hogy is lehetne elköszönni életem legnagyobb beszédírójától?

Nem kérdés, nyomott hagytál a világon. Az orvos, akire régi betegei ilyen szeretettel gondolnak vissza, az apa, akit a gyerekei barátai is szeretnek, a barát, akit felnőtt, komoly férfiak siratnak. Ott vagy minden egyes megkötött nyakkendőben, ott vagy minden precíz mozdulatomban. Látom grimaszod, mikor késsel vágok a porcelánon, és látom, ahogy a volán mögött szabad szívvel élvezed a hangos zenét. Velem leszel, akárhányszor megyek az M5-ös autópályán, és akárhányszor betűröm a nadrágot a zokniba. Ott vagy minden mosolyomban és végül Simon tengerkék szemében.

Dolgozni csak pontosan szépen, ahogy csillag megy az égen úgy érdemes. Ezt írtad gyerekkoromban az emlékkönyvembe. Így éltél, dolgoztál, neveltél, szerettél. Ígérem én is így fogok és unokádnak is ezt tanítom majd.

No comments: