Wednesday, March 5, 2008

Félelem és Reszketés Las Vegasban

Kutatás az Amerikai Álom után az elme legmélyebb és legalsóbb bugyraiból. Két főhősünk valósága teljesen torzított mása a világnak, megbomlik a határ, de ámokfutásuk mégis közelebb áll hozzánk mint bármelyik 'tiszta' ember történeteik során. Az emberek akik elhiszik, hogy egy titkos rendőrségi csoport levágja a szektások fejét, mert máshogy nem lehet ellenük védekezni, vagy a takarítónő aki, miután folytogatja egy okádó szamojai elhiszi h ők tulajdonképpen egy titkos nyomozást végeznek, és nem is akarták bántani csak azt hitték h ellenség. Nincs drog ami ne bukkana fel a Vörös Cápában, és hangosan nevetsz a villamoson miközben olvasod. Nem nyomaszt mint a Rekviem egy álomért, de a könyv végére mégis garantált, hogy soha nem akarsz majd kezedbe venni semmiféle hallucinogént, komolyabb tudatmódosítót vagy vegyszert. Sajnálom, hogy a filmet láttam előbb, minthogy olvastam a könyvet, de az biztos, hogy számomra tökéletes volt a könyv képi megjelenítése. Egyetlen egy sort hiányoltam a könyvből: "Túl bizarr, hogy éljen. Túl ritka, hogy meghaljon."

És a végére, pár idézet a könyvből:
"Á, ördögi az éter - az egész test narkója. Az agy a borzalomtól telten visszahőköl, képtelen kommunikálni a testtel. A kéz őrülten csapdos, nem tudja kivenni a pénzt a zsebből... erőltetett nevetés, harsány sziszegés... örökmosoly."

"Nem rokonszenvezek az ördöggel; ezt észben kell tartani. Vedd meg a jegyedet, pattanj kocsiba... és ha alkalmanként egy kicsit nehezebb, mint amire számítottál, akkor... nos, akkor addig gyaluld le az agyad, ameddig ki nem tágul a tudatod: hangolódj rá, borulj ki, veresd össze magad. Ez Ken Kesey Bibliájának tanítása... A Valóság Másik Oldala."

"Mire a reptéri épülethez értem, szakadt rólam a víz. Ez nálam nem szokatlan. Meleg éghajlatú helyeken erősen szoktam izzadni. Ruházatom pitymallattól szürkületig szívja magába az izzadságot. Ez először annyira aggasztott, hogy orvoshoz fordultam, de miután leírtam a napi átlagos alkohol-, kábítószer- és méregadagomat, azt mondta, hogy akkor jöjjek vissza, ha az izzadás elmarad."

1 comment:

Anonymous said...

EN mashogyan latom... epp hogy a film vegere kezdtem gondolkodni honnan vasarolhatnek etert!